Home > Συμβουλές > Γρήγορες συμβουλές για σωστή τεχνική όταν προπονείστε μόνοι σας.

Γρήγορες συμβουλές για σωστή τεχνική όταν προπονείστε μόνοι σας.

Γενικά το CrossFit γίνεται υπό την επίβλεψη κάποιου προπονητή, πολλές φορές όμως κάποιοι αθλητές προσπαθούν να βελτιωθούν κάνοντας επιπλέον προπονήσεις μόνοι τους. Ας δούμε τι θα πρέπει να προσέξετε όταν προπονείστε χωρίς την παρουσία κάποιου προπονητή.

Το σώμα σας προσαρμόζεται με την κάθε επανάληψη, έτσι προκειμένου να αποκομίσετε τα μέγιστα οφέλη από την προπόνησή σας αποφεύγοντας ταυτόχρονα πιθανούς τραυματισμούς, οι επαναλήψεις σας θα πρέπει να εκτελούνται σωστά. Αυτό είναι το σημείο το οποίο θα πρέπει να προσέχουν όσοι προπονούνται και ακόμα περισσότερο όσοι προπονούνται μόνοι τους.

Ας υποθέσουμε ότι γνωρίζετε τη σωστή τεχνική των ασκήσεων που εκτελείτε. Πιο κάτω παρουσιάζονται ενδεικτικά κάποια λάθη που συχνά παρουσιάζονται κατά την προπόνηση.

– Υπερέκταση του λαιμού και καμπυλωμένη πλάτη κατά την εκτέλεση των άρσεων θανάτου (dead lifts) και των καθισμάτων (Front-back squats).

– Μετακίνηση των αγκώνων προς τα έξω κατά τις πιέσεις πάγκου (bench press).

Λάθη όπως τα πιο πάνω μπορεί μερικές φορές να σας «βοηθήσουν» να σηκώσετε περισσότερο βάρος, ωστόσο προκαλείται υπερφόρτωση των αρθρώσεων, των συνδέσμων και των τενόντων, η οποία με το χρόνο φθείρει τις δομές αυτές προκαλόντας τραυματισμούς. Σίγουρα αυτό είναι κάτι που δεν επιθυμείτε καθώς θα αναγκαστείτε είτε να σταματήσετε, είτε να αλλάξετε την ρουτίνα προπόνησης.

Δεδομένου ότι η ανάπτυξη μιας καλής σωματικής διάπλασης χρειάζεται αρκετά χρόνια, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας είναι σε θέση να αντέχει τα βαριά φορτία κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης, σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην επηρεάζεται η τεχνική σας. Εάν προπονείστε με κάποιο φίλο τότε αυτός μπορεί να ελέγχει την τεχνική σας (εφόσον ξέρει) καθώς εκτελείτε μία άσκηση. Από την άλλη όμως ίσως να προπονείστε μόνοι σας χωρίς καμιά βοήθεια.

Οι πιο κάτω μέθοδοι θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν στη σωστή εκτέλεση των ασκήσεων σας εφόσον δεν υπάρχει επίβλεψη από κάποιο δεύτερο άτομο.

– Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τη σωστή τεχνική για την κάθε άσκηση που εκτελείτε. Μιλήστε με τον προπονητή σας.

– Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο που σας βολεύει περισσότερο για να μάθετε, είτε βλέποντας ή μέσω της πράξης.

– Χρησιμοποιήστε ένα καθρέφτη κατά το ζέσταμα. Με λίγα κιλά κάντε μερικές επαναλήψεις μπροστά από τον καθρέφτη ώστε να μπορείτε να διορθώσετε τον εαυτό σας. Η άρση βαρών είναι από τη φύση της κιναισθητική, για το λόγο αυτό συνιστάται να μην χρησιμοποιείτε τον καθρέφτη κατά τη διάρκεια ασκήσεων με αρκετό βάρος. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν καθρέφτες στο χώρο, βιντεογραφείστε τον εαυτό σας από διαφορετικές γωνιές, το οποίο θα μπορούσε να σας βοηθήσει σημαντικά στο να εντοπίσετε τα λάθη σας.

– Εκτελέστε την άσκηση με λίγα κιλά, κρατώντας τα μάτια σας κλειστά. . Όταν η οπτική επαφή αφαιρεθεί, ο εγκέφαλος έχει μεγαλύτερη ικανότητα ώστε να επεξεργαστεί την αίσθηση της κίνησης. Αυτό θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε τη σωστή ή λανθασμένη στάση του σώματος σας.

– Αξιολόγηση: Αμέσως μετά την τελευταία επανάληψη ρωτήστε τον εαυτό σας τι θα μπορούσατε να κάνετε καλύτερα. Συγκρίνετε αυτό που έχετε κάνει με τις γνώσεις σας για μια τέλεια εκτέλεση και φροντίστε να το διορθώσετε στον επόμενο σας σετ.

Πηγή: muscleandstrength.com

Σχετικά rxdnews Greece

rxdnews Greece
Νέα για τον κόσμο του Crossfit στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Δείτε ακόμα

Tips για την ημέρα των αγώνων.

Διαβάστε μερικά tips για να περάσετε πιο ανώδυνα την ημέρα των αγώνων.

Tips για τις τελευταίες μέρες πριν τους αγώνες.

Ας δούμε μερικές συμβουλές που θα σας φανούν χρήσιμες ειδικά αν συμμετέχετε πρώτη φορά σε αγώνες.

Αφήστε μια απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: