Home > Άρθρα > Παπούτσια άρσης βαρών – Πόσο απαραίτητα είναι;

Παπούτσια άρσης βαρών – Πόσο απαραίτητα είναι;

 Πολλοί νέοι στο χώρο του CrossFit αναρωτιούνται αν πραγματικά χρειάζεται να ξοδέψουν ένα αξιοσέβαστο ποσό για να αγοράσουν παπούτσια άρσης βαρών. Η απάντηση είναι πολύ απλή. Πόσο συχνά κάνεις κινήσεις ολυμπιακής άρσης βαρών; Αν η απάντηση είναι: «τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα» τότε ναι μάλλον θα πρέπει να αγοράσεις ένα ζευγάρι.

Τα περισσότερα αθλητικά παπούτσια που κυκλοφορούν είναι σχεδιασμένα για τρέξιμο, είτε αυτό γίνεται σε υπαίθριο χώρο, είτε σε κάποιο γυμναστήριο. Τα περισσότερα από αυτά έχουν κάποιου είδους τεχνολογία απορρόφησης κραδασμών έτσι ώστε να μην καταπονούνται τα γόνατα και οι αρθρώσεις των ποδιών κατά την διάρκεια του τρεξίματος. Κάτι τέτοιο είναι θεμιτό κατά την διάρκεια του τρεξίματος αλλά αρνητικό για την άρση βαρών. Στην άρση βαρών χρειάζεσαι ένα παπούτσι που θα χρησιμοποιεί την δύναμη που παράγεις για να σε βοηθήσει να σηκώσεις τα βάρη και όχι ένα παπούτσι που θα απορροφά την δύναμη αυτή.Η λογική του παπουτσιών άρσης βαρών είναι να σε βοηθήσουν στο πρώτο τράβηγμα να παράγεις μεγαλύτερη δύναμη χρησιμοποιώντας την αντίσταση του εδάφους και όχι απορροφώντας την δύναμη αυτή. Αν στο πρώτο τράβηγμα παραχθεί μεγαλύτερη δύναμη η μπάρα θα σηκωθεί ψηλότερα επομένως έχεις περισσότερες πιθανότητες να «μπεις» από κάτω της.

Σίγουρα θα σκέφτεσαι «Ωραία και τι γίνεται με τα παπούτσια τύπου barefoot». Τα περισσότερα παπούτσια που έχουν φτιαχτεί για CrossFit είναι τέτοιου τύπου. Δηλαδή, ελάχιστη απόσταση από το έδαφος και πολύ μικρή απορρόφηση κραδασμών ή ένας συνδυασμός υλικών ώστε να έχουμε ένα αποτέλεσμα που να είναι το καλύτερο δυνατό «all around» (π.χ. Reebok Nano, Nike Metcon, Inov8 F-Lite 235 κτλ) για τις ασκήσεις του CrossFit. Αυτά τα παπούτσια είναι σίγουρα ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ειδικά αν συγκριθούν με τεχνολογίες αερόσολας, foam, gel κτλ. όμως τα παπούτσια άρσης βαρών συνεχίζουν και έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα όταν μιλάμε για αρασέ και επολέ ζετέ.

Έχοντας μεγαλύτερο ύψος στην φτέρνα, τα παπούτσια άρσης βαρών σου δίνουν τεράστιο πλεονέκτημα, αφού επιτρέπουν το πιο βαθύ squat και μεγαλύτερο εύρος κίνησης του αστραγάλου. Αυτό θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις και την γενική στάση του σώματός σου, αφού θα παρατηρήσεις ότι κάθεσαι σε πιο «όρθια θέση». Πιο όρθια θέση σημαίνει ότι έχεις περισσότερες πιθανότητες να κρατήσεις σωστά την μπάρα και τελικά να την σηκώσεις.

Τα παπούτσια άρσης βαρών, ταυτόχρονα είναι πιο σταθερά από το τυπικό all around παπούτσι. Αυτό σου δίνει μεγαλύτερη σιγουριά ότι τα πόδια δεν θα γλιστρήσουν σε ένα βαρύ φορτίο και δεν θα τραυματιστείς.

Σίγουρα το να κουβαλάς παπούτσια μαζί σου δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα. Σκέψου όμως ότι όπως σε κάθε άθλημα χρειάζεσαι τον σωστό εξοπλισμό για να είσαι ασφαλής και αποδοτικός.

Σχετικά rxdnews Greece

rxdnews Greece
Νέα για τον κόσμο του Crossfit στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Δείτε ακόμα

Τα βασικά για τις ολυμπιακές άρσεις και την άρση βαρών

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες οι αθλητές της άρσης βαρών αγωνίζονται σε δύο κινήσεις, το αρασέ και το επολέ – ζετέ.

Ότι πρέπει να γνωρίζεις για την Gorilla Grip

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με την Gorilla Grip μια πολύ βασική λαβή και ίσως την μοναδική λαβή που δεν δημιουργεί πληγές και κάλλους στα χέρια.

Αφήστε μια απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: