Home > Άρθρα > Η ιστορία του Kevin Ogar.

Η ιστορία του Kevin Ogar.

Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι γνωρίζετε τα μεγάλα ονόματα του CrossFit όπως Rich Froning, Jason Khalipa και πολλούς άλλους. Πόσοι όμως έχετε ακούσει τον Kevin Ogar; Ο Kevin Ogar είναι ένας αθλητής / προπονητής του CrossFit Unbroken  στο Denver ο οποίος στις 12 Ιανουαρίου 2014, συμμετέχοντας στο OC Throwdown έμεινε παράλυτος από τη μέση και κάτω. Ο Ogar από τότε βρίσκεται σε αναπηρική καρέκλα αλλά συνεχίζει να ασχολείται με το CrossFit τόσο ως αθλητής αλλά και ως προπονητής.

Πως συνέβη το ατύχημα.

Κατά τη διάρκεια του 4ου WOD (3RM touch-and-go-snatch) της δεύτερης ημέρας, ο Ogar απέτυχε σε ένα snatch με την μπάρα να φεύγει πίσω του και να πέφτει πάνω στη σπονδυλική του στήλη (πολλές μαρτυρίες θεατών αναφέρουν ότι η μπάρα αναπήδησε σε μια στήλη 20-κιλών δίσκων που λανθασμένα είχαν τοποθετηθεί ακριβώς πίσω από το αθλητή)   κάνοντας μεγάλη ζημιά στους σπόνδυλους T11 & T12 ενώ η μπάρα διέλυσε τον νωτιαίο του μυελό. Αμέσως έγινε αντιληπτή η σοβαρότητα του τραυματισμού, ο Ogar διεκομίσθη σε νοσοκομείο όπου και διαπιστώθηκε η σοβαρότητα του τραυματισμού του.

Ακολουθούν βίντεο με την στιγμή του τραυματισμού. Τα βίντεο περιέχουν «σκληρές» εικόνες.

Πριν συνεχίσουμε, να αναφέρουμε ότι ο Kevin Ogar ήταν ένας πολύ καλός αθλητής και σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να θεωρηθεί πρωτάρης . Άλλωστε οι επιδόσεις του δεν είναι σε καμία περίπτωση αμελητέες. (150Kg Clean ‘n’ Jerk, 120 Kg Snatch, 250 Kg Deadlift και 205Kg Backsquat). Επίσης πρέπει να ξαναπούμε ότι ήταν ένας από τους προπονητές του CrossFit Unbroken στο Denver.

Που οφείλεται ο τραυματισμός;

Υπάρχει μια θεωρία από τους εμπειρογνώμονες αεροπορικών δυστυχημάτων, σύμφωνα με την οποία τα δυστυχήματα/ατυχήματα δεν είναι αποτέλεσμα ενός και μόνο γεγονότος, αλλά μιας σειράς πράξεων και ενεργειών, των οποίων η αλληλουχία οδηγεί τελικά στο ατύχημα.
Την τελευταία εβδομάδα διαβάσαμε ό,τι άρθρο βρήκαμε για το θέμα, και καταλήξαμε στη παρακάτω σειρά γεγονότων και ενεργειών που προκάλεσαν τον συγκεκριμένο (σοβαρό) τραυματισμό. Καλό θα είναι να τα διαβάσετε και να έχετε πάντα στο μυαλό σας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ή της προπόνησής σας.

1. Λάθος προγραμματισμός Workout

Κάθε διοργάνωση είναι διαφορετική. Μια διοργάνωση στην οποία υπάρχει σωστός προγραμματισμός και σχεδιασμός των Workout θα καταφέρει να αναδείξει τον καλύτερο χωρίς να διακινδυνέψει τη σωματική ακεραιότητα των συμμετεχόντων.
Στο OC Throwdown του 2014 υπήρχαν συνολικά 9 workouts – ενώ το 9 Wod (5o της δεύτερης ημέρας) ήταν στην ουσία μια (υπερβολικά) μεγάλη γκάμα ασκήσεων σε 1 workout. Σε επίπεδο αγώνων είναι υπερβολικός φόρτος για οποιονδήποτε αθλητή, σε ένα διήμερο. Ο Ogar χτύπησε στο 4ο workout της δεύτερης ημέρας. Το οποίο περιελάμβανε touch and go snatches, clean n jerk και back squats.

Οι ασκήσεις των workout της δεύτερης μέρας των αγώνων OC Throwdown 2014
WOD 1: The NFL Combine
WOD 2: Squat Cleans and Handstand Push ups with Handstand Walks
WOD 3: 3 Mile Run
WOD 4: Touch and Go Snatch, 3 Position Clean and Jerk, Back squat
WOD 5: Overhead Squat, Muscle Ups, Wall Balls, Double Unders, Deadlift, Power Snatch

Το OC Throwdown δυστυχώς έχει πολύ κακό όνομα σε σχέση με τον σχεδιασμό των Workout αλλά και με την επικινδυνότητά τους. Για του λόγου το αληθές παρακολουθήστε ένα από τα workout που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Οποιοσδήποτε προπονητής μπορεί να «βγάλει» ένα εξαντλητικό workout. Χρειάζεται όμως αρκετές γνώσεις και εμπειρία για να βγει ένα workout όσο το δυνατόν πιο ασφαλές και ταυτόχρονα αποδοτικό για την εκγύμναση των αθλητών.

Όταν λοιπόν βρίσκεστε σε κάποιο αγώνα ή κάνετε κάποιο workout σκεφτείτε πως η σειρά των ασκήσεων επιβαρύνει το σώμα σας. Εάν σε κάποιο σημείο θεωρείτε ότι είστε κουρασμένοι σε βαθμό που να κινδυνεύετε, καλύτερα να σταματήστε..  Επίσης εάν θεωρείτε πως τα workout στο box σας είναι εξαντλητικά σε βαθμό που να γίνονται επικίνδυνα.. σκεφτείτε σοβαρά το ενδεχόμενο να αλλάξετε χώρο άθλησης.

2. Έλλειψη σωστή οργάνωσης

Κατά την άποψή μου ή μπάρα χτυπάει τον Ogar στον αυχένα και στη συνέχεια πέφτει πίσω του. Πολλοί θεωρούν πως η μπάρα δεν τον βρίσκει αρχικά αλλά χτυπάει στη στοίβα των 20-κιλων που βρίσκεται πίσω του και στην ταλάντωσή της βρίσκει τον Ogar στη σπονδυλική στήλη. Μερικοί άλλοι πάλι πιστεύουν ότι γίνονται και τα δύο, δηλαδή ότι τον χτυπάει αρχικά η μπάρα στον αυχένα και κατά την αναπήδησή της, τον χτυπάει και στην σπονδυλική στήλη.

Όπως και να έχει, μια στοίβα 20-κιλων δίσκων βρισκόταν ακριβώς πίσω από την πλατφόρμα στην οποία αγωνιζόταν ο Ogar, χωρίς λόγο. Σε έναν ιδανικό αγώνα οι δίσκοι/βάρη δεν βρίσκονται κοντά στον αθλητή. Όλοι ξέρουμε όμως ότι κάτι τέτοιο είναι αρκετά δύσκολο, ειδικά όταν το workout περιλαμβάνει τοποθέτηση των δίσκων από τον αθλητή. Το καλύτερο κατά την άποψή μου είναι οι δίσκοι να μπαίνουν αριστερά και δεξιά από τον αθλητή σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση. Ο αθλητής συνήθως κινείται εμπρος – πίσω μέχρι να σταθεροποιήσει τα κιλά. Ακόμα και στις αποτυχημένες προσπάθειες ο αθλητής θα πέσει ή θα αφήσει τα κιλά μπροστά του ή πίσω του. Σπάνια έχω δει αθλητή να ρίχνει τα κιλά δεξιά ή αριστερά.

Πριν ξεκινήσετε ένα workout, φροντίστε να ελέγχετε το χώρο σας, οργανώστε τον όπως νιώθετε ότι είναι πιο ασφαλής. Να έχετε πάντα επίγνωση του περιβάλλοντός σας. Εάν είστε σε κάποια διοργάνωση και εντοπίσετε κάποιο λάθος το οποίο θέτει σε κίνδυνο την σωματική σας ακεραιότητα, ενημερώστε τους διοργανωτές άμεσα. Επίσης σημαντικό είναι να ελέγχετε την απόσταση από τους συναθλητές σας. Εάν βρίσκεστε πολύ κοντά υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού

3. Ακούστε το σώμα σας.

O Ogar την προηγούμενη του τραυματισμού του, μετά από ένα workout το οποίο περιελάμβανε τρέξιμο, αισθάνθηκε ζαλάδα και ενοχλήσεις στη μέση. Προφανώς υπήρχε εξάντληση ή κάποιος μικροτραυματισμός, που με την πίεση των αγώνων επιδεινώθηκε και τελικά προκάλεσε το μοιραίο, την επόμενη μέρα.

Το CrossFit είναι το άθλημα στο οποίο ο καθένας προσπαθεί να ξεπεράσει τα όριά του. Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να ακούμε και το σώμα μας και να μην καταφεύγουμε σε υπερβολές. Το ΚΝΣ (Κεντρικό Νευρικό Σύστημα) προειδοποιεί με σημάδια όπως ζαλάδες, εμετό, ενοχλήσεις, ακούσια σύσπαση μυών κτλ όταν κάτι δεν πάει καλά. Είναι πραγματικά ωραίο συναίσθημα να ξεπερνάς τα όρια σου, εκτός εάν το όριο που πρέπει να ξεπεράσεις είναι αυτό της υγείας σου..

Συμπέρασμα

Το ατύχημα του Ogar θα πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα και αφορμή να προσέχουμε. Προφανώς ατυχήματα θα συμβαίνουν, στόχος όλων μας όμως θα πρέπει να είναι η πρόληψη. Το CrossFit όπως και όλα τα αθλήματα, μπορεί να γίνει επικίνδυνο, καλό θα είναι λοιπόν να προσέχουμε τους εαυτούς μας αλλά και του συναθλητές μας.

Καλές προπονήσεις

S.V.

Υ.Γ.1  Το άρθρο δεν γράφτηκε με σκοπό να φοβίσει, αλλά να προφυλάξει. Για την ιστορία ο Kevin Ogar συνεχίζει και ασχολείται με το CrossFit και να είναι προπονητής.

Υ.Γ.2 Το άρθρο γράφτηκε μετά από μια μικρή έρευνα σε σχέση με τους σοβαρούς τραυματισμούς που έχουν προκύψει στο CrossFit. Η περίπτωση του Ogar ήταν η μόνη περίπτωση σοβαρού και μόνιμου τραυματισμού που βρήκαμε στο internet.

Σχετικά rxdnews Greece

rxdnews Greece
Νέα για τον κόσμο του Crossfit στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Δείτε ακόμα

Τα βασικά για τις ολυμπιακές άρσεις και την άρση βαρών

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες οι αθλητές της άρσης βαρών αγωνίζονται σε δύο κινήσεις, το αρασέ και το επολέ – ζετέ.

Ότι πρέπει να γνωρίζεις για την Gorilla Grip

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με την Gorilla Grip μια πολύ βασική λαβή και ίσως την μοναδική λαβή που δεν δημιουργεί πληγές και κάλλους στα χέρια.

Αφήστε μια απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close