Home > Άρθρα > CrossFit και αποθεραπεία.

CrossFit και αποθεραπεία.

Στα χρόνια που ασχολούμαι με την αθλητική αποκατάστασή, έχω συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική είναι η αποθεραπεία! Δεν θα ήταν υπερβολή να πω, πως είναι εξίσου σημαντική με την διατροφή. Βέβαια μια σωστή αποθεραπεία απαιτεί την επίβλεψη-καθοδήγηση ενός ειδικού και τον κατάλληλο χώρο, κάτι που έχει και το ανάλογο οικονομικό κόστος και επειδή στην Ελλάδα η πλειοψηφία των crossfiters δεν είναι επαγγελματίες , εδώ θα γράψουμε κάποιες απλές και σχεδόν ανέξοδες μεθόδους αποθεραπείας.

 

Πρώτα απ’ όλα ποτέ δεν πρέπει να παραλείπουμε τις μεταπροπονητικές διατάσεις. Το cf έχει πολυαρθροικές ασκήσεις κι έτσι θα πρέπει να διατίνουμε όλες τις μυικές ομάδες του σώματος. Η κάθε διάσταση θα πρέπει να κρατάει τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα και να είναι όσο το δυνατόν πιο έντονη. Επίσης σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι καλό να χρησιμοποιούμε κάποιον κύλινδρο foam για μάλαξη. Οι μύες μας παράγουν καμματογόνες ουσίες που συσσωρεύονται γύρω απ αυτούς, η πίεση που θα προκαλέσει ο κύλινδρος λειτουργεί όπως η πίεση που ασκούμε σε ένα σφουγγάρι με νερό, έχουμε αποβολή των καμματογόνων ουσιών και αγγειοδιαστολή των μυών.

 

Μια άλλη εξαιρετική μέθοδος είναι η εναλλαγή θερμού ψυχρού νερού στα κάτω άκρα,  είτε με καταρροή νερού ή με μία μπανιέρα γεμάτη με νερό. Η απότομη και  ακραία εναλλαγή θερμοκρασίας προκαλεί διαστολή-συστολή των αιμοφόρων αγγείων, απομάκρυνση των καμματογόνων ουσιών που συνεπάγεται αποφόρτιση των κάτω άκρων και εκγύμναση των αγγείων. Η εφαρμογή πάγου μεταπροπονητικά στις μεγάλες αρθρώσεις όπως στα γόνατα η στους ώμους λειτουργεί παυσίπονα και αποιδηματικά. Αν και έχει κάποιο οικονομικό κόστος, βοηθάει πάρα πολύ τουλάχιστον μία φορά τον μήνα ( ιδανικά θα ήταν μια φορά την εβδομάδα)  ο συνδυασμός σάουνας ή ιαματικών λουτρών με χειρομάλαξη-αποθεραπεία από κάποιο ειδικό. Τα ευεργετικά αποτελέσματα θα τα νιώσουμε στην επόμενη προπόνηση.

 

Τέλος πρέπει μια μέρα της εβδομάδας να είναι μέρα ξεκούρασης. Ακόμα και οι επαγγελματίες αθλητές δεν προπονούνται και τις 7 μέρες της εβδομάδας. Όσο δυνατό πρόγραμμα, όσο υψηλούς στόχους και να θέτουμε, επιβάλλεται τουλάχιστον μια μέρα της εβδομάδας ανάπαυση.

 

Η φιλοσοφία του cf είναι πως πρέπει να βρίσκουμε την ιδανική ισορροπία σε όλους τους τομείς. Έτσι όπως προσπαθούμε να συνδυάσουμε την δύναμη με την ελαστικότητα,  την έκρηξη με την ισορροπία, την σωστή κατανομή του σωματικού βάρους, τις ιδανικές αναλογίες μυϊκού με λιπώδους ιστού και την πλήρη διατροφή, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως το ανθρώπινο σώμα δεν είναι μηχανή. Έτσι η σκληρή προπόνηση θα πρέπει να συνδυάζεται ιδανικά με την ανάπαυση και αποθεραπεία.

 

Θανάσης Ζησιόπουλος

Σχετικά Θανάσης Ζησιόπουλος

Θανάσης Ζησιόπουλος
Απόφοιτος ΑΤΕΙ Φυσικοθεραπείας | Kick boxing trainer WFI | Crossfit trainer level 1 | υπευθυνος τμηματος Crossfit ΑΣ ΑΡΗΣ |

Δείτε ακόμα

Τα βασικά για τις ολυμπιακές άρσεις και την άρση βαρών

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες οι αθλητές της άρσης βαρών αγωνίζονται σε δύο κινήσεις, το αρασέ και το επολέ – ζετέ.

Ότι πρέπει να γνωρίζεις για την Gorilla Grip

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με την Gorilla Grip μια πολύ βασική λαβή και ίσως την μοναδική λαβή που δεν δημιουργεί πληγές και κάλλους στα χέρια.

Αφήστε μια απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close